Galvenā Dzīvo 9 vadītāju rīcības, kuru dēļ aiziet darbinieki

9 vadītāju rīcības, kuru dēļ aiziet darbinieki

ieva

Brīnumainā kārtā liela daļa vadītāju sūdzas, ka no viņiem aiziet labākie darbinieki. Ja tas tā ir, tad tas ir signāls kam nopietnam, jo jebkuram uzņēmumam nav nekā sliktāka kā labo darbinieku aiziešana.

Var problēmas norakstīt uz ko vien vēlaties, taču fakts paliek – darbinieki neaiziet, ja nepatīk darbs, viņi aiziet, ja nepatīk vadītājs.

Pārmērīga slodze

Pārāk liela slodze ir galvenais iemesls emocionālai izdegšanai. Ja strādā ar labākajiem speciālistiem, pastāv kārdinājums izspiesttos pilnībā, taču šāda vēlme noved darbiniekus neizpratnē – šķiet, ka viņus soda par labu darbu. Turklāt pārāk liela slodze samazina produktivitāti.

Ja talantīgajiem darbiniekiem nepieciešams uzkraut papildu slodzi, tad jārēķinās, ka līdzi jādod arī paaugstinājums. Ja tā nenotiek, tad darbs vairs nav prieka avots un darbinieki aiziet. Jāatrod veids kā kompensēt slodzes lielumu. Nevajag uzskatīt, ka labie darbinieki strādās vairāk kā citi. Drīzāk viņi aizies uz vietu, kur viņus novērtē.

Nav uzslavu un balvu par labu darbu

No pirmā acu skatiena var šķist, ka uzsitiens pa plecu neko nenozīmē, īpaši labākajam darbiniekam ar iekšējo motivāciju. Taču šāds skatījums ir maldīgs, jo uzslavas ir vajadzīgas katram, ieskaitot tos, kas atdodas darbam pilnībā. Vadītājam ir vairāk jākomunicē ar darbiniekiem un jānoskaidro, kādas uzslavas un balvas strādās vislabāk (iedot prēmiju vai publiski paslavēt visu kolēģu priekšā). Atcerieties, ka ar talantīgiem darbiniekiem tas būs jādara bieži.

Nav cilvēcisku rūpju 

Vairāk kā puse darbinieku atstāj savu darbavietu, jo nesanāk izveidot uzticības pilnas attiecības ar vadītāju/-iem. Gudrie vadītāji māk sabalansēt profesionalitāti ar cilvēcību. Viņi svin kopā darbinieku uzvaras, palīdz tiem, kuriem nav labs laiks dzīvē,  un piespiež strādāt uz izsīkuma robežas, ja tas ir vajadzīgs. Tie, kam tas nav būtiski, turpina sūdzēties par kadru ātro nomaiņu.

Neizpildītas saistības

Dodot darbiniekiem solījumus, jūs varat iepriecināt vai apbēdināt, provocējot darbinieka aiziešanu. Izpildot solījumu, pierādīsiet, ka Jums var uzticēties un augsiet viņa acīs, kas ir ļoti būtiski. Atsakoties no solījuma, izskatīsieties pēc slidena tipa, kas neciena citu cilvēku jūtas. Ja vadītājs nepilda savus solījumus, agri vai vēlu, bet visi darbinieki sāk sekot līdzi piemēram.

Nepiemērotu darbinieku pieņemšana darbā un tālāka virzīšana 

Labie un godīgie darbinieki vēlās sev blakus redzēt tādus pašu darbiniekus. Ja vadītājs nerūpējas par kārtīgu jaunā darbinieka atlasi, tas demotivē pārējos darbiniekus. Labāku iespēju došana nepiemērotiem darbiniekiem un viņu tālāka virzīšana vienmēr nonāk pie bēdīgiem rezultātiem. Cilvēks, kas ir cītīgi strādājis, bet palicis bez paaugstinājuma, sāks meklēt savam talantam labāku pielietojumu.

Šķēršļu likšana darbinieka sekošanai pakaļ savam sapnim

Talantīgie cilvēki vienmēr ir apsēsti ar savu darbu. Viņiem ir cerības un sapņi, uz kuriem viņi tiecās. Šī tiekšanās ļauj viņiem produktīvi strādāt un gūt baudu no darba. Daudzi vadītāji ierobežo savus darbiniekus. Viņi baidās, ka cilvēki, kas apsēsti ar savu kaislību, sliktāk strādās, ja ļaus, ka tā ņems virsroku pār darbinieku. Pētījumi liecina, ka eiforija no skriešanas pakaļ sapnim, palielina produktivitāti darbā piecas reizes.

Iesaistīšanās trūkums 

Atbildot uz jautājumiem par nepietiekamas uzmanības veltīšanu darbiniekiem, vadītāji meklē sev attaisnojums, slēpjoties aiz „uzticība”, „patstāvīgs darbs”, „pienākumu deleģēšana”. Muļķības. Vadītājiem ir jāvada, neatkarīgi no tā, cik talantīgi ir darbinieki.

Vadīšanas process ir bezgalīgs. Ja pie jums strādā spējīgs darbinieks, jāatrod viņam tālākais izaugsmes ceļš. Labākie speciālisti vienmēr rēķinās ar atgriezenisko saiti, un Jums tā ir jāsniedz. Ja tas nenotiek, darbiniekam ātri kļūst garlaicīgi un viņš atslābinās.

Pretdarbības radošām pieejām

Talantīgie darbinieki vienmēr cenšas uzlabot to, kam pieskaras. Ja neļausiet viņiem to darīt, baidoties no jauninājumiem, viņi ātri sāks ienīst savu darbu. Mēģinājumi ierobežot radošos impulsus ir kaitīgi visiem, ieskaitot pašu vadītāju.

Grūto un interesanto uzdevumu trūkums

Labākie vadītāji dažkārt dod darbiniekiem it kā neizpildāmus uzdevumus. Viņi atsakās no triviāliem projektiem un tā vietā cenšas izmet darbinieku no komforta zonas, bet pēc tam pieliek maksimālas pūles, lai palīdzētu gūt sasniegumus. Ja talantīgie un gudrie darbinieki ir spiesti darīt visu laiku tikai garlaicīgu darbu, viņi sāks meklēt citu, lai izmēģinātu savus spēkus.

Noslēgums

Ja vēlaties noturēt vērtīgus darbiniekus, nāksies pārskatīt savu attieksmi pret viņiem. Atcerieties, ka talants dod neierobežotas iespējas izvēlēm. Dariet tā, lai viņi izvēlās Jūs.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More