Ja jūs netīšām saplēsiet preci veikalā, nesteidzieties uzreiz mesties uz kasi to apmaksāt. Šis materiāls pateiks priekšā, kā rīkoties dotajā situācijā.
Ko darīt ar saplēsto preci
Pirmais. Ko jums derētu atcerēties: “Persona, kura nodarījusi zaudējumu, tiek atbrīvota no zaudējuma atmaksas, ja pierādīs, ka kaitējums nodarīts ne viņa vainas dēļ.”
Ja veikala plauktiem nav maliņu, un jūs netīšām esiet aizķēris pudeli – tā nav jūsu vaina. Tā ir veikala mārketinga problēma. Tam ir jāseko, lai visas preces būtu droši saliktas plauktos.
Veikalam arī jāievēro noteiktās normas. Piemēram, attālumam starp plauktiem jābūt kā minimums 1,4 m.
1,4 m — ja tirdzniecība laukums ir līdz 100 m²
1,6 m — ja tirdzniecība laukums ir no 100 m² līdz 150 m²
2 m — ja tirdzniecība laukums ir no 150 m² līdz 400 m²
2,5 m — ja tirdzniecība laukums ir lielāks par 400 m²
Ja pēc tam , kad jūs esiet saplēsis preci, pie jums pieskrien apsargs, jums ir jāmāk par sevi pastāvēt! Viņam nav tiesību uzvesties rupji, draudēt vai pārmeklēt jūs.
ATCERIETIES! Jums ir jāapmaksā sabojātā prece tikai tad, kad tiesas ceļā ir pierādīta jūsu vaina.
Šajā nepatīkamajā situācijā jums ir nepieciešams pieprasīt administrācijai sūdzību grāmatu un detalizēti aprakstīt notikušo.
Visticamāk, ka šajā brīdī veikala darbinieki no jums vairs neko neprasīs: tiesas prāvas un liekās pārbaudes viņiem nav vajadzīgas. Ja veikala administrācija turpinās uzstāt uz savu, piedāvājiet šo jautājumu izskatīt tiesā. Tāpat paziņojiet, ka sūdzēsieties valsts iestādē par patērētāju tiesību neievērošanu.